ذکر ایام هفته

ذکر روز سه شنبه:


یا ارحم الراحمین

حدیث هفته

حضرت زهرا (س) می فرماید:

حدیث هفته

کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ، برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.

توصیه های عبادی علامه مجلسی(ره)

توصیه های عبادی علامه مجلسی(ره):

دانلود

علامه مجلسی پس از تأکید بر اینکه آنچه در (رساله عقاید) آورده کلاً از معدن وحی و گفتار معصومین است و چیزي از خودش نیاورده، به نکات ارزنده، و مطالب ارزشمندي تأکید می کند که فشرده آنها فهرست وار به شرح ذیل می باشد...

 
دومین فرودگاه جهان بر سر انگشت نفت ایران می‌چرخد

رویترز طی گزارشی از وابستگی فرودگاه دبی، دومین فرودگاه پرتردد جهان به نفت ایران و احتمال پرواز جنگنده‌های آمریکایی مستقر در خاورمیانه با سوخت حاصله از نفت ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با وجود فشارهای آمریکا بر خریداران نفت ایران، سوخت تهیه شده از نفت ایران به صورت قانونی، سالانه در هزاران پرواز فرودگاه دبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، حتی ممکن است از این سوخت در جنگنده‌های آمریکایی حاضر در خاورمیانه استفاده شود.

به گفته منابع آگاه، دبی به عنوان یکی از متحدان نزدیک آمریکا، مدت زیادی است که مشتری اصلی نفت سبک ایران (میعانات گازی) است و همچنان به پالایش روزانه ده‌ها هزار بشکه از این سوخت در شرکت ملی نفت امارات ادامه می‌دهد.

این شرکت، نفت سبک خریداری شده را پس از تبدیل شدن به سوخت به فرودگاه دبی، دومین فرودگاه پرتردد جهان انتقال می‌دهد.

مدیر ارشد اجرایی شرکت ملی نفت امارات، هفته جاری از اظهار نظر در مورد میزان واردات کنونی میعانات گازی از ایران خودداری کرد.

بر اساس تحریم‌های واشنگتن، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی اجازه خرید فرآورده‌های نفتی از ایران را ندارند، اما تمامی شرکت‌های هواپیمایی اجازه دارند، تا از سوخت تهیه شده از نفت ایران در سایر کشورها استفاده کنند، چرا که بر اساس تحریم‌ها، نفت ایران به محض اینکه در یک پالایشگاه خارجی پالایش شد، دیگر نفت ایران محسوب نمی‌شود.

یک مقام آمریکایی در واشنگتن در این‌باره گفت: به نظر ما، سوخت جت حاصله از پالایشگاه امارات، سوخت جت اماراتی است ،نه سوخت ایرانی و مهم نیست که نفت اولیه آن از کجا آمده است.

شرکت ملی نفت امارات می‌گوید، این شرکت بزرگ‌ترین تامین‌کننده سوخت جت در فرودگاه بین‌المللی دبی است و سوخت تولیدی این شرکت در تعدادی زیادی از هواپیماهای نظامی استفاده می‌شود.

یکی از مشتریان این سوخت جت، سازمان حمل و نقل دفاعی آمریکا است که سوخت هواپیماهای خود در پایگاه هوایی «المنهاد» در نزدیکی دبی را از این طریق تامین می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: سازمان حمل و نقل دفاعی آمریکا، قراردادی با شرکت ملی نفت امارات برای خرید و تامین سوخت جنگنده‌های پایگاه هوایی المنهاد دارد و تا آگوست 2013 اعتبار دارد.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست که سوخت جتی که شرکت ملی نفت امارات برای تغذیه هواپیماهای آمریکایی به سازمان حمل و نقل دفاعی آمریکا می‌دهد از پالایشگاه «جبل‌علی» است یا خیر.

به گفته یک منبع غربی، شرکت ملی نفت امارات بخشی از سوخت خود را از پالایشگاه‌های بحرین و کویت خریداری می‌کند.

شرکت ملی نفت امارات، بزرگ‌ترین خریدار میعانات گازی ایران در سال 2012 بوده است.

بر اساس برآورد تحلیل‌گران، این شرکت سال گذشته به طور متوسط روزانه 127 بشکه میعانات گازی از ایران وارد کرده است.

دکتر محمد بیستونی

news

ریاست هیئت مدیره موسسه قرآنی تفسیر جوان و گروه موسسات قرآنی تابعه .
ایشان مولف، محقق، ناظر یا گردآورنده  حدود 1000 عنوان کتابهای تفسیر ترتیبی و موضوعی قرآن کریم است. که 600 عنوان آن چاپ شده است و چهارصد عنوان دیگر بر روی سایت موسسه و یا در مسیر چاپ و نشر می باشند.

کارگاههای تخصصی

این کارگاهها با هدف شناخت معارف قرآنی و انس با قرآن برای مخاطبین نوجوان و جوان و سایر علاقمندان برگزار می شود ولی برای تالیف آثار پژوهشی قرآنی نیاز به انجام مقدمات و مطالعات و توانمندیهای مفصلی می باشد که در کارگاههای آمورشی، پژوهشی مذکور شرح داده می شود.