ذکر ایام هفته

ذکر روز جمعه:


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

حدیث هفته

حضرت زهرا (س) می فرماید:

حدیث هفته

کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ، برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.

توصیه های عبادی علامه مجلسی(ره)

توصیه های عبادی علامه مجلسی(ره):

دانلود

علامه مجلسی پس از تأکید بر اینکه آنچه در (رساله عقاید) آورده کلاً از معدن وحی و گفتار معصومین است و چیزي از خودش نیاورده، به نکات ارزنده، و مطالب ارزشمندي تأکید می کند که فشرده آنها فهرست وار به شرح ذیل می باشد...

  به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی کواکبیان عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جامعه دانشگاهی نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشد، افزود: درست است که رسالت اصلی و مسئولیت مهم دانشجویان، علم‌آموزی و ارتقای سطح معلومات است اما یک دانشجوی آرمانگرا و متعهد به جامعه باید حتماً در مسائل سیاسی و اجتماعی واکنش‌های متناسب از خود بروز کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری بعد از اینکه از دانشجویان خواست در انتخابات پیش رو فعال باشند و زمینه تحقق حماسه‌ای سیاسی را خلق کنند، گفت: به طور قطع حضور پرشور در انتخابات پیش رو به نفع کشور بوده و علاوه بر تأمین منافع ملی در عرصه بین‌الملل، افزایش ضریب امنیت ملی را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات آتی باید اصلح را برگزید، ادامه داد: مراقب باشیم با ابهام، جو زدگی و عوام‌فریبی به عده‌ای عوام‌فریب رأی ندهیم بلکه با بینش صحیح و از روی بصیرت فرد مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

کواکبیان در ادامه با سر دادن شعار «زنده باد اصلاحات»، با بیان اینکه نام دولت احتمالی خود را «دولت اخلاق» گذاشته است، افزود: رسالت انقلاب اسلامی علاوه بر تأمین معیشت مردم و توجه به امور مادی آنها، تحقق معنویت و ایجاد زمینه رشد فضائل اخلاقی و کمالات انسانی است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید مروج اخلاق باشد، گفت: در اصل 121 قانون اساسی به این مهم توجه شده و رئیس جمهور نیز در مراسم تحلیف خود بر این امر صحه می‌گذارد.

کاندیدای جبهه اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه نیازمند دولت اخلاق هستیم، ادامه داد: بی‌اخلاقی‌هایی که در این چند سال اخیر در کشور شاهد بودیم مانند حوادث 88 ، یکشنبه سیاه، نوع روابط فعلی بین سه قوه و مسائلی از این دست نیاز ما را به داشتن دولت اخلاق بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ریشه حوادث 88 را باید در بداخلاقی‌های مناظرها، لجبازی‌ها و نفسانیات جست‌وجو کرد، گفت: متأسفانه این موضوعات تا به امروز نیز ادامه دارد که نمونه آن را می‌توان در اظهارات دیروز احمدی‌نژاد در خوزستان مشاهده کرد.

*سخنان دیروز احمدی‌نژاد در راستای تبلیغات انتخاباتی است

کواکبیان گریزی به سخنان احمدی‌نژاد زد و گفت: طرح سخنانی از این دست که «من پرونده‌هایی دارم و اگر رو کنم دیگر نمی‌توانید در این کشور بمانید» در نوع خود جالب است.

وی خطاب به رئیس جمهور که این ضمیر مرجع تو در این سخنان کیست؟ افزود: اگر این صحبت‌ها دروغ و خالی‌بندی نیست، پرونده‌ها و اسناد را رو کن!

دبیرکل حزب مردمسالاری ابراز داشت: احمدی‌نژاد حداقل هشت سال است که می‌گوید در جیبم، 300 تا اسم دارم، اگر واقعاً بلوف و بداخلاقی نیست بهتر است این اسامی را افشا کند، هر چند همه می‌دانند طرح این مباحث به خاطر مسائل انتخاباتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت اخلاق در بطن خود شاخص‌های مهمی را دارد، «الف» این واژه را «اقتصاد پیشرفته»، «خ» را « خدمت بی‌شائبه به مردم بر مبنای کرامت انسانی»، «ل» را «لغو انواع تحریم‌ها»، «الف» بعدی را «اصلاحات همه‌جانبه در همه زمینه‌ها و مقابله با فساد» و «ق» را «قانون‌منداری مقتدرانه» قلمداد کرد.

کواکبیان با بیان اینکه در صورت کسب رأی، 500 برنامه مشخص را در دولت آینده‌اش تدارک دیده، گفت: 12 برنامه اقتصادی، 10 برنامه سیاسی، هشت برنامه فرهنگی و برنامه‌های زیربنایی و کلان، بین‌المللی ـ دیپلماسی، اداری و اجتماعی نیز هر کدام پنج مورد در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه در این راستا باید قانون اساسی، سند چشم‌انداز 1404 و برنامه پنج ساله پنجم را نیز مد نظر قرار داد، تأکید کرد: این اسناد را باید نصب‌العین قرار داد.

 

دکتر محمد بیستونی

news

ریاست هیئت مدیره موسسه قرآنی تفسیر جوان و گروه موسسات قرآنی تابعه .
ایشان مولف، محقق، ناظر یا گردآورنده  حدود 1000 عنوان کتابهای تفسیر ترتیبی و موضوعی قرآن کریم است. که 600 عنوان آن چاپ شده است و چهارصد عنوان دیگر بر روی سایت موسسه و یا در مسیر چاپ و نشر می باشند.

کارگاههای تخصصی

این کارگاهها با هدف شناخت معارف قرآنی و انس با قرآن برای مخاطبین نوجوان و جوان و سایر علاقمندان برگزار می شود ولی برای تالیف آثار پژوهشی قرآنی نیاز به انجام مقدمات و مطالعات و توانمندیهای مفصلی می باشد که در کارگاههای آمورشی، پژوهشی مذکور شرح داده می شود.